Bättre sent än aldrig, men nu kommer en sammanfattning av Legoland

På lördagen vaknade vi vid 8 och käkade lite frukost innan det var dags att ge sig iväg till Legoland. Eftersom barnen var klubb BR medlemmar så gick dom in gratis. Började lugnt med att åka lite olika tåg och kolla på de olika legobyggena för att sedan fortsätta till alla andra karuseller och bergodalbannor.
De har använt över 60 miljoner legobitar på Legoland, det är en hel del det.
Vi åkte lite vattenforsar också. Barnen älskade det, men det krävdes lite övertalning men det gick ju bra.
Lunch gick vi ut och åt i husbilen vilket var väldigt skönt att koma undan en liten stund.
Vi kollade även 4D bio. Riktigt kul. Det är kul när de åker tex snabbt med en motorcykel på filmen och man känner blåsten, eller om man kör genom vatten och känner vattnet som skvätter.

Dag nr 2 fortsatte som dag nr 1. Mycket åkande och barn som ville åka olika saker på olika ställen så mycket springande fram och tillbaka.
Men vi har haft väldigt roligt i alla fall..
Jag hade gärna åkt tillbaka en gång till i år men tiden räcker nog inte till är jag rädd för.

Hemfärden gick väldigt bra. När vi hade en dryg timme kvar tills vi var framme vid båten stannade vi och lagade lite spaghetti och åt det innan vi åkte vidare.
När vi var framme vid båten så fick vi vänta ca 1 1/2 timme innan vi kunde åka ombord så då kollade vi lite på tv under tiden och barnen sov gott under tiden vi väntade.
På färjan somnade barnen och Johan på var sin soffa men jag kunde inte sova så jag satt och läste.
Båten anlände vid 03.00 tiden.
Och då åkte vi och och sov ett par timmar innan vi åkte hemåt igen.

The Reef

Natten blev väldigt lång då båten inte gick förens 00.30 och jag kunde inte vila något innan utan satt och kollade på tv. När vi kom ombord på båten så fick vi sitta i stolar och försöka sova och det gick ju bra, eller inte. 10 min lyckades jag sova, dock la vi barnen på golvet med kudde och filt så de sov i alla fall ett par timmar. När klockan var 05.00 så hade vi åkt av båten och hittat en parkering vid en kyrka där vi somnade gott sen tills klockan var vid 8 tiden då klockan i kyrkan började spela en fin melodi så barnen vaknade.

Vi käkade lite frukost innan planen var att dra till The Reef som vi hört mycket bra om.
Vi packade ihop allt och körde iväg och insåg då att det bara låg ett kvarter ifrån där vi parkerat och när vi kom fram fanns ingen parkering som var tillräckligt stor för husbilen så vi fick åka tillbaka till kyrkan och parkera där igen.
Ett riktigt fint badland men jag trodde det skulle vara större men helt ok, ungefär i storlek med Arena Skövde dock var ju allt här i pirat tema och det gillade ju Lucas då han ska bli kapten över alla pirater när han blir stor.
Efter ett par timmar där så åkte vi och käkade Mc Donalds innan vi drog mot Billund där vi inatt bor på en ställplats 4 km från Legoland. Hoppas på riktigt bra väder i morgon.

En pirat spelade piratlåtar med dragspel
Det är gött att sitta brevid ibland.

Stena Line

Kl 18.50 åkte vi hemifrån och kom fram till Stena Line terminalen 20.30. Barnen somnade efter 20 min åkfärd och när vi kom fram så la de sig uppe i alkoven och sov.
Jag och Johan startade parabolen och kollar på hockeyfinalen mellan Färjestad och Skellefteå. Heja Färjestad.

Vi har ju ett par timmar att slå ihjäl nu eftersom båten inte går förens 00.30 så klagar inte alls just nu på att vi köpte parabolen i höstas.

Det var inte så jätte kul att köra ner hit då det blåste storm och regnade men jag fick bra draghjälp av en långtradare som höll hastigheten fint.
Jag hoppas kunna blogga i Danmark också då vi använder wifog mobile som gör att man kan surfa gratis i vissa länder. Så funkar allt som det ska kommer det lite uppdateringar på vad vi hittar på under denna resa.

Väntar på att grinden ska öppna sig.

Älska teknik

Idag tog Johan husbilen till jobbet för att han skulle kolla över att allt var ok inför morgondagens besiktning.
Det är ju inga fel på husbilen inför besiktningen men där emot har vi haft lite problem med en högtalare till stereon som helt plötsligt lägger av, så då får man sparka till den och med lite tur så hoppar den då igång.

Då J är tekniker så kan han ju inte låta bli att pilla på sådant och försöka få ordning på det, så det slutade med att han sover kvar på jobbet och när han och en arbetskamrat som även har Borås tekniktjänst jobbat färdigt så ska de fixa detta.
De skulle även kolla över backkameran som inte startar automatiskt när man lägger i backen. Detta är ju inte något stort problem egentligen då det bara är att trycka på en knapp så startar kameran men det är gött när saker funkar som de ska.
Jag kan tänka mig det kommer diskuteras mycket teknik i den husbilen ikväll, och planeras vad vi behöver ha för tekniska prylar i framtiden..

I morgon blir det städ och packning som står på schemat efter jobbet, så det bara är att fylla vatten på torsdag och dra ner mot Göteborg och färjan.

Älskar att sitta bakom denna ratt!

Nu drar det igång på riktigt.

Förra helgen var vi ute och sov i husbilen uppe på kinnekulle vid Råbäckshamn.
Riktigt mysigt och vi var långt ifrån ensamma där.
Vi kastade macka med stenar i vattnet och mös med lite tacos på kvällen innan det blev dax för fredagsmys.
Fredagsmyset bestod av ostbollar och film i form av LasseMajas dektektivbyrå. När barnen somnat var det vuxenmys med chip och en film iform av  hobbit 2, lagom till filmen tog slut så dog vårat batteri i husbilen som var dåligt redan i höstas så vi fick tända ljus för att hålla värmen uppe innan det var läggdags.
På morgonen var det lite kyligt men med lite värmeljus så steg temperaturen snabbt.

Nu har vi köpt nytt batteri som är dubbelt så stort som det vi hade innan och väger över 60 kg!😯 så nu ska det nog räcka för att driva runt allt med ström som vi använder.

På tor drar vi söder ut! Dock inte överdrivet långt men ändå utomlands-Danmark.
Första stoppet blir Fredrikshamn och the Reef (vattenland) är planen, för att sedan åka vidare till Legoland.
Nu ska husbilen bara städas ur och sen drar vi på torsdag.

Nu närmar det sig!

I söndags när vi kom hem från våran fjällsemester så kunde vi inte hålla oss längre, vi var tvungna att hämta hem våran husbil. Så nu ska den putsas iordning både invändigt och utvändigt, sen blir det åka av