Framme i Tyskland

Båtfärden gick över förväntan lätt. Vi trodde att den där piratskolan kanske varade i någon timme men det var hela båtresan, förutom 2 timmars lunch. En stor eloge till TT Line. Den var både på tyska och svenska så det var inga problem för barnen. 


De lekte en massa lekar, klädde ut sig, gjorde skattkartor, fick godis, svärd och ögonlapp mm mm riktigt kul! 
Åt även en riktigt bra lunch på båten där det fanns det mesta att välja på. 



När vi åkte av båten åkte vi och handlade lite billig vuxen dricka innan vi hade planerat att åka till en parkering i Travemünde som vi stod på förra året då vi tävlade men när vi kom in på den parkeringen ångrade jag mig direkt. Den var knöka full med bilar. Tydligen var det något i stan denna helg för ert var folk precis överallt och galet trångt på parkeringen så vi försökte ta oss ut igen men det var inte lätt, hade nog bara 7 cm till en bil innan jag körde på den och det är inte det lättaste att ha koll på med en husbil på över 7 m. Men jag gjorde det. 
Hittade en annan ställplats men den var oxå full så vi drog till Lübeck och hittade en ställplats där för 9 eur för en natt. Helt ok. 

I morgon drar vi mot Hamburg och har tankar på att gå på ett zoo där men inget bestämt än, tar dagen som den kommer men först lite sovmorgon. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

adriacoral.blogg.se

Adria Coral A 660 SP -07

RSS 2.0