High Chaparral och Växjö

Ja nu har vi varit ute och farit igen. Första veckan på semestern åkte vi till High Chaparral och bodde på campingen i husbilen medans våra vänner bodde i en stuga bredvid. 
Både barn och vuxna har riktigt kul där inne, och fam Dalton och Lucky Luke dök upp över allt. Vi kollade på alla showerna och åkte tåget som blir överfallet av skurkar och alla hade det riktigt kul. 

Jag och Linda såg att man kunde få en ridtur på hästar för 50 kr för 20 min så det hoppade vi på. 
Jag fick en treåring som gjorde lite som han ville och Linda fick den största hästen (hon är inte stor) så hon hade oxå lite bekymmer med att få stopp på han. Det skulle skrittas, travas och galopperas. Skritten och traven gick ju bra men min treåring ville inte galoppera men tillslut vann jag den matchen. Dock gjorde tjejen bakom mig illa ryggen när vi galloperande och hon var kanske 11-12 år och blev ledsen så jag försökte få stopp på hennes häst och sen fick hon nästan en utskällning av ledarna för att hon inte viste om hon kunde rida vidare men tillslut red hon tillbaka. Riktigt griniga ledare. Men Linda och jag hade kul. Och vilken jävla träningsvärk jag hade de närmaste dagarna. Grym träning. 

På kvällen grillades det och barnen sprang runt och sköt med sina pistoler, sen blev det lite film tittande för att lugna ner de små innan de somnade gott.

Dag två var väldigt lik dag ett fast lite varmare... När de andra åkte hem åkte vi till en sjö och badade innan vi åkte till en ställplats en liten bit från badet där vi sov på natten innan vi åkte hemåt 



Lite grillat

Helt ok utsikt för att vara en gratis ställplats. 

Sen var det bara att hem och packa om och åka till Växjö och boule SM. 
Det gick sådär, som bäst en 5:e plats men skulle blivit bättre.... Gav tyvärr bort de sista poängen i matchen ... Suck. 

Jag och Johan var ensamma från lör-tis sen kom barnen och svärföräldrarna, och alla sov vi i husbilen, vilket gick över förväntan bra. Inga problem alls att sova 6 st i den. Riktigt gött. 




Lucas sjunger Lucky Luke sången och säger"mamma titta, där kommer Daltons" hihi... Ja lite likt på kläderna...

Nästa resa blir om en vecka till Tyskland. Inga planer på vart vi ska. Det blir ett äventyr. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

adriacoral.blogg.se

Adria Coral A 660 SP -07

RSS 2.0